Anders dan anders - Reisverslag uit New Delhi, India van Ruth en Franka - WaarBenJij.nu Anders dan anders - Reisverslag uit New Delhi, India van Ruth en Franka - WaarBenJij.nu

Anders dan anders

Door: ruthenfrankainindia

Blijf op de hoogte en volg Ruth en Franka

09 Mei 2010 | India, New Delhi

Deze week wilden wij er weer vol tegenaan, maar door allerlei omstandigheden is er veel geweizigd, gecanselt of verplaatst…
Het begon met Engelse les, want ik hoorde 10 min. voor tijd dat er een aantal jongens weg waren voor een documentaire. Ze worden gefilmd en binnenkort komt het op dvd. Het gaat over het leven van straatkinderen, we zijn erg beniewd hoe ze het gedaan hebben. Dus deze les is verplaatst naar een andere dag.
Verder is de stroom erg vaak uitgeweest, dus hebben we maar 1 keer kunnen dansen deze week.
Ook hebben we later deze week 15 min. voor tijd te horen gekregen dat er een ander programma was, tijdens ons sportuur. Geen probleem op zich, maar als ze het nou iets eerder aan ons vertellen… Tijdens dit programma waren wat belangrijke piefen uitgenodigd. Ze vierden de ‘release’ van het nieuwe Karunalaya lied. Leuk om eens mee te maken. Onvoorstelbaar hoe vaak er tussendoor even wordt overlegd, doorgeseind, of er iets niet helemaal volgens plan gaat. Ze draaide een filmpje over Karunalaya (wat overigens erg leuk was), maar die haperde halverwege, daarna piepte de microfoon even enorm op de boxen, en ook bromde even de muziek. Ze lijken er zelf weinig last van te hebben. Er ging ook veel wel goed, al onze jongens waren in het blauw of oranje gekleed en de opening werd verzorgd door een aantal van onze jongens met orkestmuziek, dit klonk erg goed. De 2e keer dat het nieuwe Karunalaya (dit is in Tamil) werd gedraaid, moesten we allen proberen mee te zingen. Wij moesten ons erg inhouden niet hard te moeten lachen, wij konden alleen het woord ‘Karunalaya’ meezingen. Dan worden we natuurlijk ook nog voorin gevraagd te gaan zitten. Hilarisch!

En trouwens we staan in de krant! Tijdens het feestje van Qeensday waren we door de ‘Times of India’ op de foto gezet. Zie foto. Daar hebben we o.a. een Nederlands stel ontmoet, waar we uitgenodigd waren om te komen zwemmen. Deze week waren we al uitgenodigd.
Dus toen hebben we ook geen activiteiten kunnen geven die dag. Ze wonen in een prachtige villa in Chennai met 8 man aan personeel en een prachtige tuin. We zijn gebracht door een medewerker van Karunalaya en teruggebracht door personeel van hen. Erg gastvrij! We zijn echt een hele dag geweest van 09:00 ’s ochtends tot 21:00 uur ’s avonds. We zijn de hele dag vertroeteld. We hebben gezwommen in bikini (i.p.v. met alle kleren aan) in hun eigen zwembad. Ook hebben we heerlijk (Nederlands) gegeten met hagelsag, sandwichspread, aardappelen en biefstuk. We hebben echt een fantastische dag gahad. Dus Bernadette, bij deze heel erg bedankt en tot gauw!

Gelukkig konden een aantal activiteiten wel gewoon doorgaan en daar hebben de jongens dan ook weer erg van genoten. Pionvoetbal vinden ze fantastisch en ook keken ze erg uit naar kwalleballen (zie foto’s en filmpje). Kwalleballen wordt wel erg ruig gespeeld, dus wij gaan misschien iets anders bedenken… We hebben al bij een paar jongens blaren mogen prikken en pleisters uit kunnen delen.

Ook zaterdag zat het een beetje tegen. We wilden iets met acrobatiek gaan doen als grote activiteit, maar ik (Franka) voelde me niet zo goed. Lichte griepverschijnslen en ik heb heel veel geslapen die dag. Daarom hebben we uiteindelijk besloten ook deze activiteit niet door te laten gaan, maar dat halen we volgende week wel weer in!

Wist je dat….
• Het zwarte katje dood is gegaan door een infectie door te veel blootstelling aan de zon. Het beestje zag er al niet heel erg best uit, dus wij waren er al een beetje bang voor dat het niet oud zou worden.
• Sommige Indiase vrouwen gele substantie (speciaal soort boom) op hun gezicht smeren tegen zweet en dat het tevens beschermd is tegen haargroei. (Ja ook Indiers hebben nu last van de warmte).
• Als je in India trouwt, dat je 2 tot 4 ringen om je teen (een na grootste en middelste tenen) draagt.
• Thee hier automatisch melk en suiker bevat en er zoveel suiker inzit, dat je gezicht er scheef van gaat staan.

• 10 Mei 2010 - 11:03

Alette & Ronald:

Hé Ruth en Franka,

Ook al hadden we nog niet eerder gereageerd, we genieten erg van jullie verhalen.
    Dusss...beroemd in India.
    Ach, wij maken weer andere dingen mee.. ^/^
    ~

Groetjes en liefs van ons allemaal.

• 10 Mei 2010 - 13:36

Harrie:

Hoi Franka en Ruth,
    Ik lees dat jullie al helemaal 'ondergedompeld'zitten in de Indiase cultuur: afspaken gaan niet door, laatste moment worden andere zaken geregeld, wat je hebt voorbereid wordt ineen afgeblazen etc. Ja, dat is helemaal India. Maar dat went wel hoor. Intussen bereiden we 2 nieuwe vrijwilligers voor om jullie plek te gaan innemen. Zeg maar tegen de kids als jullie weggaan dat er weer gauw andere 'anties'komen. Liefs en groetjes voor jullie en voor Paul, Harrie

• 10 Mei 2010 - 17:11

Geartsje.:

Heeeé Ruth en Franka.

Leuke verhaaltjes. Erg leuk om jullie belevenissen allemaal te lezen! Vet dat jullie zelfs in de krant stonden! haha

Veel plezier nog! x Geartsje

• 11 Mei 2010 - 13:02

Joyce (RCN):

Heeey Ruth en Franka!

Wat leuk om jullie avonturen te lezen! Klinkt in ieder geval super leuk! Ik wens jullie nog heel veel plezier en geniet er vooral van!
    heel veel liefs, Joyce xx

• 16 Mei 2010 - 20:42

Hilja:

Hey Ruth en Franka,

Super hoe jullie dit verslag bij houden, klinkt echt super.
    Geniet er nog ontzettend van en ik houd jullie verslagen in de gaten.

Groetjes Hilja