Laatste dagen in India! - Reisverslag uit New Delhi, India van Ruth en Franka - WaarBenJij.nu Laatste dagen in India! - Reisverslag uit New Delhi, India van Ruth en Franka - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in India!

Door: ruthenfrankainindia

Blijf op de hoogte en volg Ruth en Franka

29 Juli 2010 | India, New Delhi

Wist je dat…..

- dit ons laatste verslag vanuit India is…
- wij nu erg goed kunnen afdingen.
- Wij niet zo goed meer in de gaten hebben of wij nog lekker fris ruiken of gewoonweg stinken.
- Franka het fijner vindt om met haar handen te eten dan met bestek.
- Dit ook voor Ruth geld als ze rijst eet, maar de rijst haar de neusgaten uitkomt.
- Ruth het Westerse eten nog steeds het allerlekkerst vindt.
- Franka ‘Thali’ Het lekkerste Indiase gerecht vindt.
- Wanneer Ruth terugkomt het eerst een frikandel speciaal en een berehap sate gaat eten.
- Franka erg geniet van een kopje tjai (thee met heel veel suiker en melk) in de ochtend.
- Wij niet meer opkijken als de deur van de trein openstaat,
- Aan koeien op straat totaal gewend zijn.
- Geschat 85 liter flessen gedronken hebben tijdens onze reis.
- en deze waterflessen ongeveer 1100 Roepies heeft gekost (20 euro in totaal)
- Het dieptepunt voor Ruth; de periode dat ze ziek was.
- Het dieptepunnt voor Franka: een dag in Kochin dat ik alleen maar regen en reisbureaus heb gezien.
- Wij Hampi het mooiste plaatsje vonden waar we geweest zijn.
- Het duurste hotel in Agra was; 1800 roepies per kamer (€31,-)
- Het goedkoopste hotel 250 roepies per kamer kostte (€4,30)
- Het langst aantal nachten dat we geslapen hebben in hotel; in Mumbai was; 3 nachten.
- Wij het meest opgelicht zijn in een hotel in Jaisalmer (we moesten 400 Rs betalen voor de kamer, voor de kamelensafari 2600 p.p.. Uiteindelijk hebben we 2250 Rs in totaal betaald en heeft hij als ‘goedmaker’ een maaltijd heeft klaargemaakt)
- Wij het meest gelachen hebben met Abi en Jolijn.
- De grootste blunder van Franka was om Ruth op te sluiten in de badkamer
- De grooste blunder van Ruth was dat dat ze haar mobiel in de toilet van de trein heeft laten vallen. (lekker bereikbaar ook)
- En dat de telefoon van Franka het wel een week heeft gedaan.
- We van de 31 dagen reizen; 20,5 nacht in hotels hebben geslapen.
- We 2,5 nacht in de bus hebben geslapen hebben.
- We 7 nachten in de trein hebben geslapen.
- We in 1 nacht in de openlucht geslapen.
- We in 14 verschillende hotels hebben geslapen.
- Franka nu heel lang haar plas kan ophouden (door die lange busreizen zonder toilet)
- Dat wij in de meest ongunstige omstandigheden toch kunnen slapen (zittend opgevouwen in de bus, een leuning die wiebelt, een busschauffeur die schokkend rijdt, een schreeuwende conducteur, knalharde muziek, in de trein naast de toiletten)
- De jongens en wij erg blij zijn om elkaar weer terug te zien na de reis!!!
- De jongens de dansjes van K3 en Chipz ook hebben geoefend tijdens onze reis.
- De laatste maand 6 jongens terug naar hun families zijn gegaan.
- Wij uiensoep en hutspot hebben gekookt voor Paul en Bakiam en Paul het zo lekker vond dat hij 3 borden heeft opgeschept.
- Wij van het laatste sponsorgeld een cdspeler, 35 t-shirts, 5 generatorlampen, volleybalnet, 4 badmintonrackets, voetbal, volleybal en een grote fotolijst met foto’s hebben gegeven.
- Dat wij na 3,5 maand op elkaars lip te hebben gezeten, elkaars hersens nog steeds niet hebben ingeslagen.
- Wij het afscheid van de jongens als heel speciaal hebben beschouwd.
- Wij hebben met Paul, Bakiam, sommige medewerkers en alle jongens stil gestaan bij het overlijden van Harrie Kanters; hij was coordinator van ‘Samen’ te Amsterdam. We hebben met alle jongens kaarsjes gebrand ter nagedachtenis aan hem. Tijdens een groepsreis in Afrika is hij overleden aan een hartstilstand. Hij heeft ervoor gezorgd dat wij met Karunalaya, in contact zijn gebracht. Wij willen alle familie, vrienden, bekenden en ook de mensen die bij de groepsreis aanwezig zijn sterkte wensen.
- Wij de jongens erg gaan missen!!!
- Wij jullie heel erg willen bedanken voor al jullie leuke reacties.
- Wij jullie graag weer terugzien in Nederland; Ruth morgen alweer terug is en Franka op 24 augustus aankomt in Amsterdam.

• 29 Juli 2010 - 19:12

Marieke:

Wist je dat het heel leuk was om jullie te lezen?! Geniet nog de komende week en tot tante-Alie-dag?!

• 29 Juli 2010 - 19:19

Nog Een Keer:

Weken of course ;-)

• 30 Juli 2010 - 08:49

Erica:

Houden jullie deze waarbenjij.nu nog wel een tijdje bij? Gewoon vanuit nederland/ thailand? Zo hoef ik jullie leuke, grappige soms ontroerende verhalen nog niet te missen... ;)

• 30 Juli 2010 - 11:22

Bernadette Baars:

Zoals elke keer weer gaaf om jullie reisverslagen te lezen.

Dit zijn maanden geweest om nooit te vergeten.

Mochten jullie om wat voor reden dan ook de komende 3 jaar nog in de buurt van Chennai komen dan zijn jullie weer van harte welkom.

We keep in touch.

Dikke kus en geniet maar weer even lekker van alle Nederlandse dingen.

Bernadette ( en natuurlijk Hedwig)