Karnataka - Reisverslag uit New Delhi, India van Ruth en Franka - WaarBenJij.nu Karnataka - Reisverslag uit New Delhi, India van Ruth en Franka - WaarBenJij.nu

Karnataka

Door: ruthenfrankainindia

Blijf op de hoogte en volg Ruth en Franka

21 Juli 2010 | India, New Delhi

13 juli zijn we per `halfsleeper' (ligstoel) in `Hospet' aangekomen, waar we vervolgens de riksja hebben genomen naar `Hampi'.
We waren in eerste instantie een beetje teleurgesteld dat we onze reis hebben moeten aanpassen. We wilden aanvanakelijk naar Goa, waar het heel toeristisch is en waar prachtige palmstranden te vinden zijn. Hier wilden we eerst even bijkomen en wat langer blijven.. toen we hoorden dat het er nu regende en uitgestorven is, hebben we het gecanseld. Nu we in Hampi aankwamen, is dat gevoel helemaal weg. Wat is `Hampi' verschrikkelijk mooi. Wat kun je hier intens genieten van de mooi felgekleurde kleine huisjes, de rust, de keien, de bananenplantages, de frisse geur en het adembenemde uitzicht.
We hebben ook een poepig klein felroze geasthouse. Het is een klein toeristisch dorpje met zo 2000 inwoners. We moesten ons allereerst laten registreren bij de politie: niet in een computerbestand, nee gewoon nog in een groot boek. Diezelfde avond hebben we een bootje van bamboo genomen; echt fantastisch!
De volgende dag hebben we met nog 2 nederlandse meiden de `moped' (brommer) genomen en de omgeving verkent. Na nog geen 10 min. rijden, heb ik natuurlijk al een lekke band. Na wat bellen, komt de beste man met eigen brommer en een scooterwiel (ja, dat past niet) aanrijden. hihi. Daarom ging ik achterop bij hem met mijn wiel aan de arm op naar een garage; na 10 min. is het al gefixt. Hop,. we kunnen weer gaan touren. Wow, wat een uitzicht; er is enorm veel historie te vinden in Hampi. Prachtige landschappen, geiten op de weg, onvoorstelbaar mooi allemaal!!! Het deed bijna pijn om te gaan, maar we wilden ook door; beniewd wat er nog komen gaat.
De nachtelijke busreis naar ‘Bangalore’ was in een woord een martelgang. In een ‘sleeper’ slapen op de slecht onderhouden Indiase hobbelwegen gaat er geen seconde voorbij zonder schokken of trillingen. De manier van rijden deed me denken aan de condoom reclame waar een jongetje van 8 schokkend achter het stuur zit. We hebben geen oog dichtgedaan. Daarbij komt nog 't oorverdovende geschetter van de conducteur die ruzie maakt met een klant. Kak, wat een nacht. Nu kunnen we weer heel hard erom lachen.
15 juli zijn we in ‘Mysore’. Heel veel valt er niet over te vertellen. We hebben 1 heel mooi paleis, de ‘Maharaja’s palace’, gezien, maar daar mochten we geen foto’s maken. Wel was er een fantastische levendige levensmiddelmarkt waar werkelijkwaar van alles te koop was. Verder hebben we er zo 3 uur over gedaan om een geschikte busticket te regelen. Maar wat hebben we een lol met elkaar; we zijn nog steeds met de nederlandse meiden, Jolijn en Abi, aan het reizen; onze reis kan niet meer stuk.

Wist je dat…
- Dat we 5 roepies (nog geen €0,10 p.p. moesten betalen om Hampi binnen te mogen komen.
- Het volgende reisverslag over Kerala zal gaan.

• 21 Juli 2010 - 16:43

Debora:

Dag meiden,

Tjee, wat weer een heerlijk verhaal om te lezen! Zo fijn dat jullie het de laatse dagen ook nog zo leuk en goed hebben (ook samen)!!

Het zijn inderdaad mooie plaatjes, en dan heb ik het maar over een plaatje, jullie zijn er gewoon geweest! Geweldig hoor!

Tjee, had ik ook wat vanmiddag!!! Ik ben met Christa en de kinderen naar 'De Blauwvingerdagen" in Zwolle geweest, jullie wel bekend natuurlijk... zitten we daar op een overvol terras, loopt er een 'te dikke vrouw' aan ons tafeltje voorbij. Zegt Wouter, al wijzend, OOOOOO, kijk mamma, wat en dikke mevrouw!! Oh, ik wist even niet wat ik moest doen! Gelukkig vatte die mevrouw het goed op en moest ze er een beetje om lachen, ik heb uiteindelijk excusus gemaakt, Wouter durfde niet echt..
    Ja zei ze, dat kan gebeuren he!! AAAA!!! erg he!
    Maar we hebben een erg leuke dag gehad! Lekker weer erbij, zo'n 30 graden. Dat is frisjes in vergelijking met het weer bij jullie toch??

Wanneer gaan jullie precies vliegen?
    Geniet nog even flink van al het moois daar!

Lieve groetjes Debora en de rest van de fam.

• 22 Juli 2010 - 14:42

Jolijn:

Dag lieverds!

Wat een heerlijk (herkenbaar) verhaal weer, haha! En inderdaad, we hebben t geweldig :D! Dus we gaan vrolijk verder nog even feestvieren, KAK-mooi!

Dikke zoen Jol

• 23 Juli 2010 - 17:54

Ar:

Leuk!

Ik proef weer wat vreugde en leuk een NL gezelschap.
    Ik maakte me stiekum een beetje zorgen, maar ja that's me hè.
    Enjoy the rest of the trip.
    Ar

• 24 Juli 2010 - 08:09

LG En Wilma:

Fijn, fijn, dat jullie zo genieten! Klinkt ook errug mooi allemaal (jaja, jullie hebben het goeie deel van India gekozen... ;) )
    Veel plezier nog deze laatste dagen, geniet ervan!
    Liefs!