Eerste indruk - Reisverslag uit New Delhi, India van Ruth en Franka - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit New Delhi, India van Ruth en Franka - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: ruthenfrankainindia

Blijf op de hoogte en volg Ruth en Franka

19 April 2010 | India, New Delhi

Na een lange en vermoeiende reis, komen we aan op Chennai Airport. Wierookgeur.
Een hittegolf kwam ons tegemoet toen we buiten kwamen en we werden verwelkomt door mannen met snorren met zelfgeschreven borden. Wij zagen als snel het bord ´Karunalaya´.
We hebben gehoord en gelezen over de sfeer in India, maar het zelf meemaken is toch nog anders, bijna niet uit te leggen; De regels op straat zijn anders hier; auto’s mogen links en rechts inhalen, op hoofdwegen rijden ook veel brommers en af en toe fietsers, koeien kwamen we tegen. Het kan allemaal. Er zat een man met vrouw op één brommer met een nog kind van een jaar of twee op schoot. Tegenliggend verkeer rijdt op 1 weg, soms zonder markeringsstreep, de drukte bepaald het de breedte van de weg. Met alle drukte en geluiden op straat, zijn deze mensen heel vaardig met auto rijden.
We zijn prettig ontvangen door de mensen op het project, we hebben eerst een korte rondleiding gehad van Erik (Hij is hier de afgelopen periode vrijwilliger geweest). We hadden wat boodschapjes gedaan, de supermarkt waar we waren, was de stroom uit, dus we hadden geen verlichting. Daarna waren we toch echt kapot en hebben ons teruggetrokken op onze kamer. Even bijkomen van alle indrukken. De jongens slapen overigens op de night shelter (een stukje verderop), omdat ze een nieuwe weg willen leggen en ze bang zijn dat hun night shelter wordt afgebroken.
Dag 2
5:30 uur gewekt door een gebed van de kerk naast ons. Vandaag een leuk uitje met de jongens: naar het pretpark! We haalden de jongens op bij de night shelter met de bus. Ze kwamen nieuwsgierig, maar toch wel afwachtend op ons af. We hebben daar even binnen gekeken en er is daar 1 ruimte (net als op ‘Karunalaya’) waar de kinderen eten, spelen en slapen. De kinderen wilde al snel weten hoe we heten en of we broers en zussen hebben en ze leerden ons handje klap spelletjes. Daarna vertokken richting het zuiden, het meer rijkere deel van Chennai. Na bijna een uur rijden, kwamen we aan bij het pretpark. Je kunt het vergelijken met in Nederland, alleen ziet het er wat meer verouderd uit. Iedereen krijgt een polsbandje en je mag in elke attractie 1 keer. We waren uiteraard de enige blanken in dat hele pretpark, op een gegeven moment waren wij ook een attractie. Iedereen wilde foto’s van ons maken en handjes geven en keken vol verwondering naar ons. Er zijn zo’n 30 kinderen, maar hun namen onthouden.. dat wordt nog wat. Maar de coördinator van de kinderen weet ik nu; Washand (dat is makkelijk te onthouden).
Op de grond eten met je rechterhand, leek me erg lastig, maar na het foefje te weten, valt het best mee. We zijn ook gaan zwemmen, dit is in India gescheiden. Mannen aan de ene kant, vrouwen en kinderen aan de andere kant. Wij werden teruggefloten door de badmeester, want wij gingen aan de verkeerde kant erin. Ruth: oeps,onze eerste overtreding. Vreemd toch hoor, alle vrouwen (dus wij ook) zwemt met de kleren aan. Het was wel heerlijk verfrissend na zo’n warme dag. Zelfs douchen gaat daar met de kleren aan. We hebben de natte kleding gewoon aangehouden en zijn zo de andere attracties weer ingegaan. Onze laatste attractie was een ‘soort achtbaan’, Wij zaten in een karretje. Het ging best hard. We naderden bijna het eind, komen we vast te zitten… Hilarisch! Er komt een medewerker aan en hij klimt op de baan en geeft ons een duwtje en daar gaan we weer. Het was een fantastische dag voor ons en voor de kinderen. Er gebeurt hier zoveel, bijna te veel om op te schrijven.

Liefs, Ruth en Franka

• 19 April 2010 - 15:00

Sylvia Heemstra:

meiden, wat al een verhaal. Een hele andere wereld daar! Geniet ervan en probeer toch veel vast te leggen voor ons maar ook voor jullie zelf.
    liefs, sylvia en mandy heemstra

• 19 April 2010 - 16:29

Mieke:

En net op tijd ook met het vliegtuig weg he.. Ongelooflijk! Maar leuk om de 1e indrukken te lezen!

X voor allebei uit Wehkampcity!

• 19 April 2010 - 16:34

Jannie:

Hallo meiden

wat geweldig leuk om jullie 1e verslag te lezen.
    ik hoop dat er nog veel volgen, het kribbelt wel hoor als ik de foto's zie en jullie verhaal lees.
    Annet, zullen we toch gaan:)

• 19 April 2010 - 16:48

Greta:

Heey meiden,

Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen! Heel veel succes daar en we blijven jullie volgen! leuk om te lezen hoe jullie ervaringen zijn en wat je doet.. ws zullen jullie vast nog wel meer regels gaan overtreden.. :.) Groetjes Paul, Greta en Tim.

• 19 April 2010 - 17:15

Ruth:

Wij hebben net filmpje proberen te plaatsen, maar we kunnen niet zien of het gelukt is want we kunnen het filmpje niet afspelen. Ik hoop dat jullie hem wel kunnen afspelen, want dan zie je het geweldige straatbeeld van Chennai

• 19 April 2010 - 17:21

Franka:

Ruth, waarom is het hier zo warm? haha

• 19 April 2010 - 19:09

Debora:

Dag meiden,

Wat erg leuk om zo'n mooi uitgebreid verslag te lezen!

Geniet van alle bijzonderen belevenissen! Geweldig!

Liefs Debora en fam.

• 19 April 2010 - 19:14

Debora:

Tjeeeee!!!! Nou, ik heb jullie filmpje net bekeken!
    Dat dat goed gaat!! Vreselijk!! Er is veel mogelijk, zo te zien! Haha..
    Hopelijk krijgen we nog meer indrukken! Erg leuk!

Liefs Debora

• 20 April 2010 - 07:11

Yvonne:

Hé Ruth (& Franka),

Dus het is zover?! India, ik ben benieuwd naar de andere foto's en verhalen! Ik ga jullie volgen. De eerste indruk is goed!! Veel plezier!

liefs,

• 20 April 2010 - 08:09

Annemarie Schurink:

een heeeeeele gezegende reis gewenst!!
    fijn dat jullie veilig, en zoals gepland, daar zijn gekomen.
    maak er een reis van, om nooit te vergeten!!

groetjes,
    annemarie

• 20 April 2010 - 09:44

Angelique:

Wouw meiden! Leuk filmpje!!! Wens jullie prachtige tijd toe! leuk dat ik ff mee kan "reizen".. groetjes Ang ( vd jam..)

• 20 April 2010 - 12:11

Cees:

Ik denk dat ik Jannie haar paspoort maar ga verstoppen. ;)
    Veel plezier meiden, en goed uitkijken met oversteken hè......

• 20 April 2010 - 15:26

Eltjo En Wilma:

Oeh, wat spannend allemaal! Leuk om alvast zo'n eerste indruk te lezen, kunnen wij ons voorbereiden... ;)
    Veel plezier daar!
    Liefs!

• 21 April 2010 - 15:15

Tante Alie:

Eindelijk jullie reisverslag
    gevonden.Ja Franka je weet,dat ik niet zo'n ster ben met de computer,maar het is gelukt.Jullie verhaal geeft echter een heel goed beeld van het leven daar,maar wat een hitte!!!
    De vorige keer heb ik te vaak op verzenden gedrukt zag ik.Ik hoop het nu beter te doen.

• 21 April 2010 - 16:50

Hanneke:

Hoi Hoi...
    Leuk om alles te lezen!!!
    Heel heel veel plezier!!!

Dikke Kus en vel liefs Hanneke...

• 21 April 2010 - 17:46

Greetje:

Heeey Meiden,

Wat ontzettende leuke verhalen hebben jullie!Goed om te lezen dat julie al veel dingen mee hebben gemaakt!Er zullen vast nog zeker veel meer komen en ik zal jullie op de voet volgen!Geniet er onwijs veel van en doe voorzichtig!
    Liefs Greetje

xx Erica

• 29 April 2010 - 14:37

Jan:

Lieve Franka
    Ik geniet van de verhalen van jou en Ruth.
    Ik lees en weet dat jullie ook genieten.
    Het ga je goed.
    De rest heb ik in je mail geschreven.
    Groetjes aan Ruth.
    Veel liefs, Jan
    ps Wil je via deze site de groeten doen aan Alie?